úterý 21. května 2013

Avokádovo-banánové brownies z amarantu



SUROVINY:



100 g amarantové mouky
80 g amarantu
5 g prášku do pečiva
šťáva z půlky citrónu
70 g kakaa
2 vajíčka
1 lžička stévie
2 lžičky vanilkové extraktu
3 banány
1 a půl avokáda

POSTUP:

Nejprve si uvaříme amarant. (vařím asi 20 min. v poměru 2:1 voda:amarant)
Poté vydlabeme avokádo a nakrájíme banány na kousky.


Poté rozmixujeme banány s avokádem a přidáme amarant.


A vmícháme postupně i všechny ostatní suroviny.



Vylila jsem těsto do vymazané a vysypané formy a pekla v troubě rozpálené na 180°C. Pekla jsem nejméně 40 min. A stejně to vevnitř je zas takové vlhké..(podobné jako u cuketových brownies)

Po vytáhnutí z trouby:

Moje inspirace:

Inspirace: http://www.paleolifestyle.cz/2012/03/03/cokoladovy-dort-bez-jakekoli-mouky/
http://fitfoodmanic.blogspot.cz/2013/03/avokadove-brownies-lepsi-neochutnate.html

Bohužel nejsem moc spokojena s výsledkem. Brownies jsou trochu hořké. Nic strašného, jíst se to v pohodě dá, ale není to žádná extra mňamka. Buď to bude tím amarantem nebo je tam moc kakaa a málo sladidla (a to jsem doufala, že 3 banány jsou dost).
Možná to risknu ještě někdy příště a radši dám např. pšeničnou celozrnnou mouku a méně kakaa a více stévie. Chci vědět, v čem to vězí..:)

A to jsem to zrovna všechno tak hezky nafotila..  tak to jsem dávám - abyste aspoň věděli - jak ne :) Přitom jsou tam samé dobré věci.. fakt to budu asi muset ještě někdy pozměněné zkusit.

3 komentáře:

  1. Ale na fotkách to vypadá fakt jedle :) Příští pokus bude určitě lepší. Já bych teda ty banány asi radši snědla, jak se znám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se na fotkách taky líbí :) Tak jsi měla přidat jen fotky, když ti nechutná možná, ne? :D Jinak jsem vůbec netušila, že se amarant vaří! Když jsem ho měla dřív doma, jedla jsem jej jen tak.. :D

    OdpovědětVymazat
  3. mísot stévie dej med a uvidíš, že to bude úplně jiný :)

    OdpovědětVymazat