středa 15. května 2013

15.5 Batátová středa

Jídlo


Snídaně: Ovesné a amarantové vločky, dobrá vláknina, hruška, para v čokoládě a meduňka; protein WPC80


To samé co včera.. ale fotka nová :)

Svačina: Fíkový makronek


Navštívila jsem konečně pekárnu Preclík a bylo jasné, že když tam půjdu, tak neodolám makrónkám od mojí oblíbené makrónkové lady Republica - https://www.facebook.com/makaronky/timeline :) Dodává je do bistra Franz, o kterém jsem psala zde, do pekárny a kavárny Zastávka (článek zde) a do pekárny Preclík :)
Dala jsem si fíkový, ale moc mě nenadchl. Měl marmeládovou náplň, já radši ty krémové, ty jsou více osvěžující :) Tohle bylo jen moc sladké. Tak příště fíkový už ne.

Chleba a asi nějaká zelenina.. (už nevím přesně:-/)

15:15 Oběd: Lilek zapečený s tuňákem, omáčkou Panzani a makaróny a sýr Leerdammer lightlife



To byl takhle doma jen tuňák.. omáčka Panzani a lilek.. a zbytek sýru..:) Tak jsem hledala recepty, jak to dát dohromady a našla jsem tohle:
http://prozeny.blesk.cz/clanek/pro-zeny-diety/84504/zdravy-recept-tunak-s-lilkem.html
http://www.labuznik.cz/recept/lilek-s-tunakem/

Vydlabala jsem rozpůlený lilek, ohřála jsem omáčku Panzani a přidala do ní tuňák v oleji a vydlabaný lilek, uvařila makaróny a přidala je do omáčky. Směsí jsem pak naplnila lilky (ale bylo jí podstatně více, takže lilek se na fotce ztrácí:) a nechala zapéct. Ke konci pečení jsem přidala sýr :) Fajn jídlo :)

Odpolední svačina: Kefír, jablko, mandle (nevím jistě.. to mám zato, že to píšu takhle zpětně:-/)

Večeře: Bílý a zelený chřest s vajíčky a batáty

Koupila jsem poprvé batáty:)


To mají krásnou barvičku, že?:) Oranžovou já mám nejradši :) Pečlivě jsem je omyla, nakrájela, osolila, opepřila, polila olivovým olejem a dala péct do trouby rozehřáté na 200 stupňů asi na 40 min. Před koncem pečení jsem ještě přisypala na batáty tymián.
(http://www.seniorportal.cz/magazin/vareni/c-3/bataty---brambory-trochu-jinak/a-2472/)


Chřest jsem vařila v osolené vodě s citrónem, pepřem a bobkovým listem
(http://www.lidovky.cz/jak-varit-chrest-radi-sefkuchar-pavel-sapik-fkl-/dobra-chut.aspx?c=A120416_155946_dobra-chut_glu)

Tady jsem ale taky našla zajímavé recepty :)
http://www.gurmanka.cz/2009/05/nejlepsi-chrestovy-recept
http://dolcevita.blog.cz/0704/marinovany-chrest-gratinovany-s-parmezanem

Druhá večeře: Zbytek chřestu a vajíčka (na večeři jsem to vše nezvládla sníst)

Trénink


Aktivita: Běh 1h.

12 komentářů:

  1. para bych si dala! :) a makrónky jsem ještě neměla, přemýšlím, že bych je prubla doma, ikdyž je to oříšek!:D
    a chřest jsem teďko prvně ochutnala, je zajímavý :) na batáty jsem koukala, ale ta cena (?!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Para mám moc ráda :) Makronky jsem taky chtěla někdy doma zkusit.. jen se dost obávám, že se to nepovede a bude s tím dost práce. Co se týče batátů - koupila jsem je v Albertu - necelé kilo (0,944) za 37.90. Takže to nebylo tak strašné :)

      Vymazat
  2. Jé to vypadá všechno dokonale, hlavně ta večeře :) Tak už i ty batátuješ... :) Fíky mám ráda, tak škode, že v té náplni nebyly ideální. Já teda makrónky nikdy neměla, ale vidím je po Praze všude. No a lilek, to je má velká láska, tak máš ode mě pochvalu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fíky mám taky ráda :) Jen tady ta chuť až tak nevynikla.. Já měla svůj první makronek v Praze - pistáciový - ten veliký a ten mě teda odradil. Byl šíííleně sladky! Ale stejně jsem to riskla znovu - tady v Brně ty malé a ty už jsou dobré :) Za pochvalu děkuji :)

      Vymazat
  3. ten makronek je roztomilej :D batáty chci ochutnat už dlouho, ale jsou pro mě drahé :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Albertu jsou teď v akci. Koupila jsem necelé kilo (0,944) za 37.90. Takže když si koupíš jen pár batátu, tak Tě to bude stát do 20 Kč :)

      Vymazat
  4. A co bataty chutnaly? U nás nic moc.:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jů, ta makaronka :3 Docela bych chtěla batáty ochutnat, ale cena nic moc :/ jsou dobré a na chřest se taky už nějakou dobu chystám :) ale trošku se ho bojím, přece jen má zvláštní vzhled :D

    OdpovědětVymazat
  6. Taky mě od batátů odrazuje cena :( A Makronek jsem ještě nikde neviděla ani neměla, je to něco jako kobližka s fíkama? Vůbec nevím, jak takovej fíkovej boban chutná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš bych to připodobnila třeba k laskonce :) Je takový maličký, křehký.. možná jako pusinky z bílku, tak trochu :)

      Vymazat