sobota 4. května 2013

4.5. Farmářská sobota

Dnes dopoledne jsem navštívila farmářské trhy :) Měla jsem s sebou i foťák, že něco nafotím, ale nakonec to nemělo moc smysl. Byla jsem trochu zklamaná, protože tam bylo jen pár stánků. Čekala jsem, že toho bude více. Ale i tak jsem neodešla s prázdnou a utratila jsem všechny peníze, co jsem u sebe měla :)

Špaldový kváskový chleba z pekařství Makovec

Moje první kuře z farmy:) :


Podívala jsem se na dokument Potraviny, a.s. a už bych nejraději jedla jen maso z farem. Jen kdybych tak na to měla.. Tohle stálo okolo 160 Kč. Je z Farmy rodiny Němcovy - http://www.farmanemcova.cz/

Z Farmy rodiny Němcovy jsem koupila ještě mléko, 30 Kč za litr. A má myslím 4,5% tuku :-D Jenže to jde trochu proti sobě - chtít potraviny v přirozené podobě - a light :)

Pak už jsem koupila jen filety ze pstruha a taky koření do moučníků - http://www.davidkovokoreni.cz/eshop.php?kat=smesi&items_id=11&uniqueid=984690258137195064
Jen k němu čuchám a už mám chuť na perník :)

Jídlo


9:00 Snídaně: Chia pudink z kozího mléka (12g chia semínek, 60ml kozího mléka, lžička vanilkového extraktu, skořice) s jablkem a skořicí, moje musli (ovesné a amarantové vločky a Dobrá vláknina) s kozím mlékem a jablkem; protein Reflex nutrition (čoko/máta)

12:00 Svačina: Špaldový kváskový chléb z krémem JORI ze 4 druhů ořechů, kedlubna



Chléb je hodně nadýchaný, měkký. Jiný než ty kváskové, co jsem měla předtím. Na chleba z Kavárny a Pekárny Zastávka zatím žádný nemá..


14:20 Předoběd: Špaldový kváskový chléb se 2 plátky sýru Madelend Fitness, kousek mrkve

15:15 Oběd: Buchtičky s krémem



To jsem si takhle přinesla domů mléko z farmy.. navíc jsem doma měla domácí vajíčka z Čočkova biojarmarku..ještě nějaké zásoby vanilkových lusků, tak jsem si říkala, že bych to mohla využít na buchtičky s krémem a třeba se povedou líp než ty minule, které byly trochu tvrdší.
Našla jsem si tedy jiný recept a použila jsem poloviční množství surovin a trochu ho obměnila:


125 g hladké špaldové mouky
125 g celozrnné špaldové mouky
špetka soli
13 g droždí
35 g třtinového cukru
100 ml vlažného mléka
1 vejce
trocha citrónové kůry
lžička vanilkového extraktu

325 ml mléka z farmy
4 žloutky
20 g třtinového cukru


Postupovala jsem stejně jako Veronika.

No a výsledek? Buchtičky by sice šly, lepší než minule (i když ne takové, jaké bych si je představovala), ale tentokrát se mi srazil krém :( Flákala jsem totiž míchání.. takže nakonec jsem místo krému měla míchaná vajíčka na sladko :( To bych neřekla, že udělat dobré buchtičky s krémem je tak děsně složité. Pokud ještě někdy v budoucnu seberu odvahu zkusit 3. pokus, tak krém míchat jedině ve vodní lázni!

Teď dlouhá pauza.. buchtičky jsou totiž hrozně syté jídlo... chvíli jsem se taky prospala a pak si šla dát kruhový trénink.
Už chápu, že když lidi jí nějaké hutné omáčky a podobná tučná jídla, tak že jim pak stačí jíst 3x denně. Což není dobře.

21:40 Večeře: Filet ze pstruha s bulgurem s rajčaty



Takhle nějak by to možná servíroval Pohlreich:) Koukáte na Ano, šéfe! ?:)


0:10 Druhá večeře: Kváskový špaldový chléb, kousek mrkve


Trénink


Aktivita: Posilovna - kruhový trénink

11 komentářů:

  1. Na ty farmářské trhy už se taky musím jít podívat, u nás jsou v sobotu ráno a vždycky jsem byla zatím u přítele, nebo hrozně lilo :( a rozhodně si tam nevezmu moc peněz, znám se :D Škoda, že na tak dlouho zasytit jako buchtičky moc zdravých jídel neumí :)

    OdpovědětVymazat
  2. No vidíš, míchaná vajíčka na sladko, to si jen tak někdo k obědu nenavaří! :) Trhy mám ráda, ale je fakt, že mít na to ty peníze, člověk by se hned jinak užíval :)

    OdpovědětVymazat
  3. No jo, ten krém se fakt musí míchat poctivě :)
    Buchtičky ze špaldové mouky? Pomoooc :D Jaký byly?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No zanedbala jsem to :) Z té špaldové mouky.. takové zvláštní.. já už z ní dělala loupáčky..mazanec.. teď ty buchtičky a všechno to mělo takovou zvláštní strukturu - tak nevím, zda je to tou moukou. Přitom když dělám klasickou buchtu (ne kynutou), tak je to se špaldovou moukou v pohodě.

      Vymazat
    2. Ja si myslim, ze to tou moukou bude, zvlast ta spaldova, to uz je na buchticky hodne hardcore :D Ona ma fakt netypickou chut a pro tenhle typ peciva (kynutyho) se nehodi, takze to musi byt znat na vysledku, zase chapu, ze to chces udelat zdravejsi. Ale kdyztak bych davala 1:1 hladkou psenicnou a celozrnnou, to by snad mohlo jit a bylo by to furt uchazejici :)

      Vymazat
    3. Já právě myslela, že když to bude špaldová hladká (ne celozrnná) tak to bude ok. (DO minulých buchtiček jsem ani tu celozrnnou nedávala). Ale už jsem poučena, takže příště když celozrnnou - tak pšeničnou :)

      Vymazat
  4. Musím říct, že farmářské trhy ti závidim, taky bych se na ně chtěla někdy dostat, jenže u nás nic takového není. Ale když jsem byla v Paříži, tam jsem viděla takové trhy a to je teprv něco!:)

    OdpovědětVymazat
  5. teda takhle drahý kuře, ikdyž kvalita je kvalita, ale peněz je bohužel nedostatek :/ ten chleba je hezky estetickej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve srovnání s cenou kuřat v obchodech to drahý je.. ale když to třeba porovnám s cenou kuřecích prsou, tak vyjde tak nastejno :)

      Vymazat