sobota 23. března 2013

Reflex Nutrition - Hight Protein Flapjack

Jak už název napovídá, Hight Protein Flapjack je proteinová tyčinka, která se vcelku často objevuje v mém jídelníčku. Proto bych vám ji ráda blíže představila :)


Podle informací výrobce (Reflex Nutrition) jde o kompletní, "čistě proteinovou svačinu" s minimem aditiv a stabilizátorů, obsahující 20 g částečně hydrolyzované ( naštěpené ), bioaktivní syrovátkové bílkoviny, v kombinaci s ovesnými vločkami, nenasycenými tuky, probiotickými kulturami Lactospore a DeltaGold tokotrienoly (nejúčinnější zdroj vitamínu E).

Hlavní výhodou je, že neobsahuje žádné levné a neplnohodnotné zdroje bílkovin jako je kolagen nebo soja. Každá tyčinka obsahuje 20g částečně "předtrávené" bílkoviny, pocházející z toho nejkvalitnějšího syrovátkového proteinu.

Tyčinka stojí 42 - 45 Kč, což je skvělá cena, protože má 80 g. Když to porovnám např. s proteinovými tyčinkami Excelent od Nutrendu - tak 40 g tyčinka stojí 21 - 25 Kč.  Flapjack má však mnohem lepší složení:

Složení čokoláda/toffe, čoko/pomeranč : Celozrné, sladové ovesné vločky ( ovesné vločky, sladový extrakt ), částečně hydrolyzovaná syrovátková bílkovina, glycerin rostlinného původu, řepkový olej, nízkotučný kakaový prášek, emulgátor: sojový lecitin, konzervant: sorban draselný, přírodně identické a umělé aroma, antioxidant (DeltaGold tokotrienoly (35% tokotrienolů, z toho 84-92% Delta tokotrienolů, 8-16% Gamma-tokotrienolů) získáných z Annato), umělé sladidlo: sukralóza, probiotické kultury LactoSpore ( Bacillus Coagulans )

Sehnat ji můžete ve třech příchutích: čokoláda/toffe, čoko/pomeranč, ovesné vločky/slad. Já zatím ochutnala jen první dvě a přišly mi podobné.. jen u čoko/pomeranč je víc cítit i ten pomeranč :)

Nečekejte však takovou tyčinku - jak vypadá většina klasických proteinových tyčinek. Tahle je jiná. Vypadá takto:


Ne každému chutná. Je cítit jako zrní..nebo seno.. těžko říct jak to identifikovat :) Asi to bude ten slad :) Je hodně hutná a lepivá - lepí zuby. Hlavní složkou jsou ovesné vločky - jak je vidět ve složení. Mně naštěstí chutná a mám aspoň lepší pocit, že jim něco zdravějšího než když si dávám Excelentku:) Ráda ji využívám na svačiny - pro případ nouze ji nosím s sebou.

Tady jsem porovnala nutriční hodnoty u Flapjacku a Excelent (od Nutrendu) na 100 g.


Takže po tréninku si dávám spíše Excelent, mimo tréninky zase Flapjack :)

Trochu jsem s napsáním článku otálela a Reflex mezitím změnil obal:

Ale složení je stejné :)


Už jste ochutnali Flapjack od Reflexu? Jak vám chutná? :)

29.6.2013 EDIT: Už jsem ochutnala i ovesné vločky/slad a taky je moc dobrá :)

13 komentářů:

  1. dá se to koupit někde v kamenném obchodě? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V obchodech se sportovní výživou.. to je stejné jako u proteinů:)

      Vymazat
  2. "Je hodně hutná a lepivá - lepí zuby." Tak toto bych vzhledem k citlivosti svých zubů nesnesla, škoda, no. :))
    Jinak vypadá tyčinka moc dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že ta v tom novém obalu je o něco méně lepivější.. i když složení je stejné. Je potřeba jí hodně rozžvýkat:)

      Vymazat
  3. Já jsem zatím vyzkoušela jen klasický ovesný flapjack, který nebyl proteinový a překvapila mě jeho dost sladká chuť, připomínalo mi to kandované ovoce. Ale jednou bych se chtěla dostat i k tomu proteinovému :) A co se proteinových tyčinek týče tak mám zkušenosti jen s tou z DM (banánová), která mi vyhovuje jak chutí tak cenou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kandované ovoce moc nemusím.. já právě nemám ani moc ráda klasické musli tyčinky, ve kterých je nějaké ovoce - a je to sladké a lepivé pro zuby.. Co se týče nutričních hodnot, tak ta tyčinka z DM není špatná, ale to složení už úplně optimální není. Píšou tam - mléčná bílkovina..ale jaká? Kdyby byla ze syrovátky, tak by se tím asi pochlubili :) Navíc je tam glukózový a fruktózový sirup.. a cukry.. ale tak je to zas lepší než si dát třeba Snickers :) Já jsem ji taky vyzkoušela, myslím, že mi docela chutnala, už je to déle. A máš pravdu že cenově je na tom dobře:) Ale tomu pak bude odpovídat i to složení.

      Vymazat
  4. Hodně mě překvapilo to, jak vlastně vypadá. Představovala jsem si ho jako normální proteinovou tyčinky, tenhle flapjack opravdu vypadá zdravěji :) Ale i když je to 80g, tak ta cena mi připadá vysoká...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto jsem ji vyfotila, že vypadá tak jinak :) Za celou tyčinku se zdá cena vysoká, to ano.. ale já si většinou dám jen půlku a to je jako Excelentka :) Zas vzhledem ke kvalitě ta cena jde.. jsou mnohem dražší tyčinky.. které bych sice brala - ale víc jak 50 Kč za tyčinku dávat nebudu, to leda fakt výjimečně při nějaké příležitosti :)

      Vymazat
  5. ta vypadá krásně<3 já měla proteinovky jen z rossmannu zatím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu jsem zas neměla já :) Měla jsem pouze tu z DM :)

      Vymazat
  6. Taky jsem ji zkoušela, ale mě teda vůbec nechutnala :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je bohužel u této tyčinky rizikem.. že není chuťově tak oblíbená.. mně naštěstí chutná, ale myslím, že jsem si na ni taky ze začátku musela zvykat, zachutnala mi až pak :)

      Vymazat