pátek 22. března 2013

Bezlepkové fazolové brownies

Tyto brownies se už objevily na spousta blozích - u mojí oblíbené fitness-girl, u M*, v trochu jiné verzi u Beautygloss a určitě ještě i u dalších :) Brownies z fazolí zní natolik zajímavě, že jsem je musela taky vyzkoušet :) Před nějakou dobu jsem totiž koupila fazole (s tím, že chci začít jíst více luštěniny), ale nevěděla jsem, jak bych si je připravila. Tak jsem pro ně našla aspoň využití:)
Použila jsem ale dvojnásobné množství surovin, než holky - protože brownies u všech vypadalo dost tenké.

SUROVINY:

350 g černých fazolí
4 vajíčka
4 lžičky prášku do pečiva
50 g kakaa na pečení
50 g karobu
2 lžičky vanilkového aroma
80 g bio sirupu s agáve
60 g amaranthové mouky
150 ml vody

Díky použití amaranthové mouky jsou fazole bezlepkové :)

POSTUP:

Fazole jsem namočila den předem do vody (měla jsem je tam celkem namočené tak 18 hodin, ale stačí 12 :).     Poté jsem vodu z fazolí slila (byla černá), fazole propláchla a dala je do čisté vody na 1 hodinu vařit. Nejprve na nejvyšší stupeň (a sbírala jsem pěnu) asi 15 min., poté jsem plotýnku ztlumila a vařila fazole přikryté.
Uvařené fazole jsem zcedila a v mixéru je rozmixovala na kaši. Do fazolové "kaše" jsem postupně zamíchala všechny ostatní suroviny a pečlivě promíchala.
Hmotu (není to moc tekuté) jsem pak dala na vymazaný a vysypaný plech a pekla jsem v troubě rozehřáté na 180°C 20 min. Po 20 min. jsem troubu vypnula a brownies jsem v ní nechala ještě dojít.

A tady je výsledek:


Povrch brownies sice vypadá jako vyprahlá hlína, ale jsou překvapivě dobré :) A hodně hutné :) Příště bych je jen asi ještě o trošku více osladila :)

Kdybych byla nezaujatý ochutnávající - tak bych podle chuti fazole určitě nepoznala :) Ale vzhledem k tomu, že jsem věděla, že tam jsou - tak jsem aspoň měla čemu tu zvláštní chuť přiřadit :)

5 komentářů: