čtvrtek 14. března 2013

Co mi doma nesmí chybět?

Jak jste si asi všimli, nepíšu moc příspěvky - ale spíše dávám jen své jídelníčky a aktivity s různými mými poznámkami. Je to proto, že končím vysokou školu a musím teď téměř veškerý čas věnovat psaní diplomové práce. Už jsem si i zakázala chodit na různé akce (občas ale udělám výjimku) a tak musím i čas věnovaný blogu co nejvíce minimalizovat. Ale líbí se mi, jak píšete na svých blozích články na různá zajímavá témata související s vaším životním stylem a třeba jich taky budu psát víc, až konečně získám titul Mgr. :)

Dneska ale dělám výjimku. Moc se mi líbil článek u Kriss - * Co u mě doma VŽDY najdete? a tak jsem se s jejím dovolením inspirovala :)

Nafotila jsem potraviny, které jsem zrovna doma měla a které téměř denně konzumuji :) Je to takové zobecnění toho, jak vypadá můj každodenní jídelníček.

1. Ovesné vločky



I u mně jsou jako první v seznamu ovesné vločky. Na fotce jsou i jedny pšeničné (ten zbytek nahoře), které jsem koupila pro ozvláštnění, ale jsou to právě ovesné vločky, které mám doma vždycky:) Úplně nejčastěji si je dávám ráno k snídani do jogurtu, občas je dám místo mouky do buchty nebo z nich dělám placičky. Ty jemné z Lidlu (modrý papírový sáček) mi ale v jogurtu moc nechutnají - když se rozmíchají, má to takovou zvláštní konzistenci. Ale na pečení jsou bezva.

2. Bílý jogurt



Jogurt konzumuji nejčastěji právě s vločkami :) Nemám moc ráda jogurt samotný - jen tak. Dříve jsem si do jogurtu dávala vždycky piškoty. Ale to už je minulost:) Jogurty kupuji pouze bílé - a ochucuji si je čerstvým ovocem. Přijde mi to mnohem lepší a zdravější, než když tam jsou různá ochucovadla. Úplně nejčastěji jím selský jogurt - Hollandia. Bohužel shodou okolností ho dnes doma nemám.. (mamka říkala, že v Albertovi neměli velkou Hollandiu, tak mi koupila ten jogurt Albert). Občas si dám i Activii, ale ta mi moc nechutná. Jogurt také ráda dávám na palačinky a placičky. Nechutná mi samotná palačinka s marmeládou nebo ovocem - musím tam mít vždycky ten jogurt na osvěžení :) U nás doma se to tak jí.

3. Těstoviny



Těstoviny jsou mojí velice oblíbenou přílohou - jak k obědu tak k večeři. Mají neskonalou výhodu - jsou velmi rychle uvařené :) Mám je ráda s omáčkou a sýrem. Spíš bych je ani nenazývala přílohou - ale hlavním jídlem.:)  Dříve jsem hodně jedla kupované - Panzani, Barilla atd. (jsou výborné), ale teď už se spíše snažím využívat čerstvé suroviny a dělat si omáčky sama. Občas si dám i těstoviny na sladko - s tvarohem. 
Barilla - jsou italské těstoviny - a jsou výborné - z kvalitní semoliny. Dají se výhodně koupit v Kauflandu. Nejčastěji jím těstoviny právě semolinové, bčas celozrnné. Teď jsem koupila zajímavé celozrnné těstoviny s řasou spirulina :)

4. Špaldové kroupy, bulgur, rýže atd.



Abych nejedla pořád jen těstoviny, tak se snažím je střídat s různými jinými přílohami. Oblíbila jsem si hodně špaldeto a bulgur, chutnají výborně:) Taky jím často kuskus. Rýži jsem koupila až teď po delší době - ale tu si dávám často jako přílohu v menze (i když ne přírodní).

5. Maso


Maso jím téměř každý den. Nejčastěji kuřecí, občas i hovězí, vepřové a taky ryby. Hlavně musí být maso libové :) 

Tuňáka koupím vždycky, když je v nějaké slevě :)

6. Oříšky a semínka



Oříšky nebo případně semínka jím taky prakticky každý den. Dávám si je do snídaně a k dopolední svačině. Snažím se je různě prostřídávat, takže kupuje mandle, lískáče, vlašské ořechy, kešu, para, makadamové oříšky, pékanové oříšky a pistácie :) Teď už jsem teda doma měla jen tyhle poslední zbytky.

7. Celozrnný chleba



Z pečiva jím nejčastěji 100% celozrnný chleba. Dávám si ho buď jako přílohu k večeři nebo si na něj k snídani či k svačině mažu arašídové máslo :)

8. Kefír



Kefír piju opravdu skoro bez výjimky každý den odpoledne na svačinu. Občas si do něj rozmixuju nějaké ovoce - banán nebo jahody - a to je pak opravdu mňamka :)

9. Tvaroh



Tvaroh u mně doma taky nesmí chybět :) Mám ho jako druhou večeři - před spaním. Obsahuje totiž kasein, což je bílkovina, která se pomalu tráví - proto je vhodný před spaním - aby se nám v noci nespalovaly svaly. Takže když mám ještě v noci hlad - dávám si vždy tvaroh.

10. Šmakoun



Šmakoun je mojí velmi oblíbenou náhradou masa. Super je, že se rychleji a snadněji připravuje než maso. 

11. Protein



Proteiny ve formě proteinové koktejlu nebo proteinové tyčinky mám taky každý den. Protein si dělám vždy ráno jako doplněk k snídani a proteinové tyčinky jím po tréninku. Je to vždy taková sladká odměna :)

12. Ovoce



Ovoce je pro mě velmi důležité - jím na snídani, na dopolední svačinu i na odpolední svačinu. Někdy si přijdu skoro jako frutarián - kolik toho ovoce sním :) Snažím se hlavně o rozmanitost - takže kupuju všechno možný :) 

13. Zelenina




Zeleninu asi nejím v takové míře jako ovoce, ale chci se snažit to zlepšit. Snažím se, aby zelenina byla součástí každého mého oběda a večeře. Tady ale nejsem tak nápaditá, protože u spousty zeleniny si nevím rady s přípravou. Takže nejčastěji kupuju rajčata, papriky, ledový salát.. teď jsem aspoň pro změnu koupila červené řepy a cuketu :)

14. Červená čočka



Červenou čočku jsem si velmi oblíbila a stále ji mám doma po ruce :) Je na ní super, že se nemusí dopředu namáčet a je rychle uvařená. Ostatní luštěniny zatím neumím moc připravovat, ale chci se to naučit :)

15. Vajíčka



U vajíček jsem váhala, zda je zařadit, protože je nejím denně, ale je fakt, že je mám vždy doma. Přidávám je do všeho co peču a do placiček :) Občas, když si k snídani nedám protein, tak si dám místo něj vajíčko na tvrdo.

16. Oleje



V současné době používám pouze rýžový - když něco dělám na pánvi a olivový (do salátu, případně na pečení). Snažila jsem se o olejích načíst si co nejvíc informací - a zjistila jsem, že slunečnicový olej není pro vysoké teploty vhodný.

17. Čaje



A nakonec čaje - protože čaje piju denně :) Vždycky udělám konvici čaje a pak z ní popíjím :) Čaj ničím nesladím, jen výjimečně medem (když je to např. černý čaj s citrónem)

Takže to byly hlavní součásti mé každodenní stravy. Budu ráda, když se tímto příspěvkem taky inspirujete a ukážete - co zase denně jíte vy :)

14 komentářů:

  1. super článek!:)
    ve spoustu se shodujeme, teda shodovaly, překopala jsem si jídelníček:) na co používáš amarant?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Amarant používám jako přílohu -např. http://fitpastelka.blogspot.cz/search/label/amarant nebo tady - http://fitpastelka.blogspot.cz/2013/02/242-laserova-nedele.html

      Koukám na Tvůj blog - že se chceš soustředit více na clean food - to se mi líbí, to bych ráda taky :) Jen bohužel nemám teď čas moc péct atd.. takže spíš až po státnicích :)

      Vymazat
  2. hezky :)
    já jsem čajová! mám milion zelenýých :)
    a tvaroh a ořechy a skořice mi nikde nesmí chybět!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, zelený - to si taky pořád říkám, že je musím více pít:) A občas je koupím, ale u těch sáčkových to mám jednodušší - ty mi mamka nosí z práce :)

      Vymazat
  3. Máme to hodně podobné :) Mně jen nechutná tuňák, takže toho e-e. :D A čaje piju sypané, chutnají mi mnohem víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt, že sypané jsou kvalitnější. Taky bych je pila častěji - jen se tolik nedostanu k tomu - abych si je šla někam koupit :) Jinak mám hodně ráda bylinkové čaje. Ale teď se mi nakupilo dost těch ovocných, protože to byly takové zajímavé příchutě - které mě lákalo vyzkoušet :)

      Vymazat
  4. :-) většinu věcí mám taky, ale musim říct, že máš teda pěknou zásobičku :-D krása!

    OdpovědětVymazat
  5. Podobnou zásobičku mám taky...u mě nesmí chybět nikdy cottage...těch se můžu s prominutím přímo užrat:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cottage jsem si zrovna včera dávala na večeři - s těstovinama a zeleninou a bylo to výborné :) Ale zas tak často ho nekupuju, přecejen je tučnější. Já se sice tukům nevyhýbám, ale záleží jaké to jsou tuky jsou. Protože tuky z živočišných zdrojů (kromě ryb) jsou špatné. Takže jím tuky spíše ve formě oříšků nebo rostlinných olejů.

      Vymazat
  6. Máš pestrý jídelníček! Obdivuju tě, jak se držíš. Taky teď píšu diplomku a vím, jak je těžký skloubit celodenní sezení nad diplomkou se cvičením, nakupováním apod.

    OdpovědětVymazat
  7. Jojo, máme to dost podobné:) Taky sním více ovoce než zeleniny, bohužel..:-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono to zas tak nevadí.. já mám od trenéra předepsaný jídelníček a mám to vypočítaný - kolik bych toho měla za den přijmout. A abych tu samou energetickou hodnotu do sebe dostala - tak bych té zeleniny narozdíl od ovoce musela sníst strašně moc :)

      Vymazat