čtvrtek 28. března 2013

27.3. Farmářská středa

Máte zkušenosti z farmářskými bedýnkami? Já bych nejraději kupovala všechno jídlo od farmářů, jen bohužel zatím na to nemám finanční prostředky a kvůli diplomce ani čas, abych to teď zkoumala a zařizovala.. ale třeba k tomu postupem času přejdu :) Děsí mě 2-kilová kuřata.. nebo jak se pěstuje ovoce a zelenina pomocí dusitanů atd.. (tady je o tom více http://www.ekoporadna.cz/wiki/doku.php?id=spotrebitel:jak_velky_je_problem_dusitanu_a_dusicnanu_v_jidle_a_napojich )

Zatím jsem se rozhodla aspoň vyzkoušet farmářskou bedýnku :) Na stránkách Nakupuj lokálně si můžete najít, kde ve vašem okolí, se dá taková bedýnka objednat :) Většinou se vyzvedává ve zdravých výživách a na podobných místech. Výhodou je, že veškerá zelenina a ovoce pochází od regionálních zemědělců a je bez pesticidů a herbicidů. Funguje to tak, že si bedýnku předem objednáte, zaplatíte zálohu a další týden si ji přijdete vyzvednout :)

Já vyzkoušela bedýnku z obchodu Ze Země. Obsahuje 6 kg zeleniny, případně i ovoce a stojí 220 Kč.
A tady se můžete podívat na její obsah:


A jak jsem spokojená? No - je tam zelenina, kterou nejsem zvyklá běžně používat..kapustičky..celer..hlávkové zelí.. řepa..  taky brambory jsem už nejedla pěkně dlouho :) V obchodech si totiž nejčastěji kupuji rajčata, papriku, ledový salát a okurky. Takže teď vymýšlím - co za jídla z toho udělat :) Tak jsem z toho trochu v rozpacích..  ale tak to se dalo čekat, když jsem chtěla regionální zeleninu :) Nemáte nápad co s těma kapustičkama?:) Napadá mě jen polívka..

A jestli objednám znovu? Sice mě hřeje u srdce, že to jsou regionální produkty bez chemie.. ale přecejen 220 Kč za brambory, mrkev, cibuli, atd. je pro mě dost peněz..
Asi prozatím vyzkouším ještě bedýnku někde jinde, abych to mohla srovnat :) A nebo pak zkusím objednat zase v jiném ročním období :)

Jídlo


8:45 Snídaně: Celozrnný chleba s arašídovým máslem Jori, banánanem + Hollandia s ovesnými vločkami a banánem; protein Reflex Nutrition

11:40 Svačina: Hruška, sušené švestky, mandle, pékanové ořechy, mrkev

15:50 Oběd: "Gnocchi" z červené řepy s krůtím masem a petrželovým pestem



Tak už vidíte, proč jsou gnochci v úvozovkách :-D Měla jsem z Lidlu 1 kg krůtího masa a už mě štvalo jíst ho pořád s tou samou přílohou - jako včera celý den. Tak jsem si řekla, že udělám něco speciálního a našla tento recept:
http://delicious-blog-lucie.blogspot.cz/2013/02/gnocchi-z-cervene-repy-s-petrzelkovym.html#comment-form
Jen to zabralo mnohem více času, než jsem čekala.. proto jsem taky jedla až ve 4 :( Nejdříve je totiž potřeba řepu hodinu vařit. A v receptu je napsáno - hrnek mouky. Já ve výsledku použila asi půl kg mouky a tím pádem jsem vyplýtvala všechnu celozrnnou mouku, co jsem měla! :( Těsto bylo totiž stále lepivé a ať jsem přisypala jakékoliv množství mouky.. nic nepomohlo. Tak jsem se na to vykašlala a z toho děsně lepivé těsta aspoň jakž takž vytvarovala kuličky :)
Ale co musím moc pochválit je pesto! To bylo skvělé a určitě ho ještě udělám! U gnocchi si nejsem jistá, zda se o ně ještě někdy vůbec budu pokoušet..

18:45 Svačina: Tiramisu, Farmářský zákys, 3 pékanové oříšky



A tohle je to Tiramisu ze včera, které jsem si dala i dnes :-P Myslím, že mi to celkem kazí morálku.. přepadávají mě tak trochu chutě se na nějaký striktní režim vykašlat a dopřávat si takové dobrůtky častěji..  I když musím říct, že chutná až moc alkoholově, to mi na něm trochu vadí.

21:15 Večeře: Kuřecí maso, hranolky, tatarka, zelí..


Voucher v Restauraci Tinto http://www.tinto.cz/. Nojo, už je to tak - dala jsem si po dlouhé době tatarku :) To to dneska ale vedu :-D (stydím se :). Ale spokojená jsem moc nebyla. Hranolky nic moc (u McDon jsou mnohem lepší;)), maso (kuřecí či krůtí) mi přišlo u jednoho kousku málo propečené, tatarka mě taky chuťově nijak nenadchla...a americké brambory trochu připálené.


00:05 Druhá večeře: Trocha Olešnického tvarohy, 4 "Gnocchi" řepové kuličky :)

Za studena u těch řepových kuliček více vynikla chuť řepy:) Když byly teplé, tak jsem tam řepu ani necítila.

15 komentářů:

  1. Jé, růžičkovou kapustu miluju! Třeba gratinovaná se sýrem nebo jen tak orestovaná na pánvičce na olivovém oleji s trochou česneku je skvělá. Ale v té polévce je taky fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Orestovaná na olivovém oleji, to je dobrá nápad :) Známý mi dneska doporučoval tenhle recept: http://www.cuketka.cz/?p=8688 Ale s olivovým olejem to alespoň bude zdravější ;)

      Vymazat
    2. Ten cuketkův recept je fajn, taky jsem ho zkoušela a občas něco rádoby nezdravého neuškodí, tělo musí být ve střehu :) A co si budeme lhát, máslo dělá věci lepší :)

      Vymazat
  2. Kapustičky mám ráda v polévce nebo na špízu s kuřecím. :-) Dívala jsem se na tom webu a v okolí jsou taky farmičky, to by stálo za prozkoumání, takže díky za tip. :-) Jinak jsem zatím nakupovala jen na farmářských trzích, ta zelenina tam je o něčem jiném než v supermarketu, takže se vždycky na nějaký takový trh hrozně těším. :-)
    Ještě znám svetbedynek.cz, ale nezkoumala jsem to podrobněji, tak nevím, jak je to tady s rozvozem a za kolik.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na špízu s kuřecím, to zní taky dobře :) Špízy jsem ještě nedělala :)

      Vymazat
  3. Já už o těch bedýnkách taky hodně slyšela, ale myslela jsem, že je to jen v Praze a velkých městech, ale určo se kouknu na tu stránku, jestli to není i u nás. Já jsem tedy nucená si vystačit z obyčejnou zeleninou z řetězců! Určitě bych to vyzkoušela, ale levné to opravdu není :), ale občas by se to asi dalo zařadit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky musím většinou spokojit se zeleninou z řetězců.. ale aspoň kupuju např. bílé papriky - a ne ty barevné, atd. Ale v létě aspoň plánuj chodit pro ovoce a zeleninu na trhy :)

      Vymazat
  4. Bedýnka se u nás čas od času objeví, ale spíše ta druhá exotická:)
    jinak kapustičky normálně jako příloha:) jsou výborné!

    OdpovědětVymazat
  5. Lákalo by mě to, ale asi taky vyzkoušim spíše tu exotickou :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuju za skvělou recenzi na bedýnky, já jsem se k tomu zatím neodhodlala, odrazují mě zkušenosti ostatních, že toho je moc a nestihne se to spotřebovat. A chci počkat, až bude tepleji. Jinak z kapusty mě taky napadá jen polívka, ale ta je hrozně dobrá:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) TAk uvidím, zda to vůbec stihnu spotřebovat.. budu se muset snažit.. a to tu mám ještě navíc květák, co jsem koupila předtím v Lidlu..

      Vymazat
  7. ja som o tom ešte nepočula ale vyzerá to super, vždy je lepšie kupovať takto ako dovezené z číny:(
    Inak ak ťa trápia vyrážky dnes príspevok o najlepšom make-upe,ktorý lieči ale aj prekrýva, tu:
    http://www.biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/03/recenzia-sebium-al-korektor-bioderma.html

    OdpovědětVymazat
  8. Nojo, to je prostě riziko nových receptů, nikdy nevíš, jestli se to povede nebo ne. Já dělám gnocchi ne z řepy, ale ze špaldové mouky a taky vypadají úplně jinak, než na obrázku...:D

    OdpovědětVymazat