sobota 27. července 2013

27.7. Bílá sobota

Jídlo

Oběd: Kuře s rýží a zeleninovým salátem



Takový bílý oběd:) Mamka bohužel natural rýži nedělá, ale já přežiju i tu bílou :)

A tady je můj mini chlebík :) Vedle něj jablko běžné velikosti, pro porovnání :)


Recept je od Pavla Prchala z fb skupiny PečemPecen.cz:

kvásek (polévková lžíce), 420g žitná, 280g pšeničná, 420ml vody, 1 ½ kávové lžičky soli, to stejné celého kmínu
Výchozí stav: polévková lžíce kvásku ve skleničce v lednici, suroviny k dispozici
Načasování: mám dvě varianty, 1. chleba v pátek v
ečer,2. sobota ráno, 1. Zadělám kvásek ve čtvrtek večer, na noc do lednice, ráno jak jdu do práce vyndám do pokojové teploty , peču jak přijdu z práce, 2. Kvásek zadělám v pátek večer, do rána pokojová teplota, peču ráno
Postup:
- Používám robot s „hákem “ , takže vezmu mísu z robotu, navážím 420g žitné mouky, naměřím 420ml vody, přidám kvásek (polévková lžíce ve skleničce z lednice), vidličkou promíchám na hustou kaši, zakryji sáčkem a nechám 12 – 16 hodin (vedení kvásku Maškrnica) kvasit,( viz. Načasování), hlídám, okukuji, chválím kvásek
- Po 12 - 16 hodinách je kvas hotový, odebrat polévkovou lžíci do skleničky, dát do lednice (vedení kvásku Maškrnica), okukukovat, chválit
- Do mísy přidat 280g pšeničná mouka, sůl, kmin, nechám v robotu mísit cca. 40 min.,stěrkou odškrabuji kraje i hák a „řídím“ těsto, už nedávám vodu
- Pomoučním linku, vyklopím těsto, párkrát přeložím (je krásně sametové) a udělám tvary, teď se mě nejvíc líbí 2x dalamánek + 1x menší bochníček, těsto napůl, půlka bochánek , druhá půlka ještě napůl a válečky průměru špekáčku, dám na plech s pečícím papírem, utěrka a do tepla na cca. 2 hodiny (vlažná trouba, včera balkon, bylo 30 st.C )
- Po vykynutí upravím tvar, nožem nadělám zářezy, orosím vodou, posypu kmínem, solí, orosím vodou
- Rozehřeji troubu na max. i s plechem na kterém se bude péct, přesunu pečivo pomocí pečícího papíru na horký plech a peču.., při této konfiguraci cca. 10 min na max. a dále 40 min. na 180 st.C, při změně teploty otevřu a rosím vodou?
- No a je to, vyvětrat a sníst
Násobky nebo poloviční dávky samo fungují, kvásku zdar a moc děkuji autorce webu za geniální a přehledný návod na vedení kvásku.
Pavel
 


Zajímavé je, že v chlebu je minimum vody a hněte se 40 min. Výsledkem u mně ale bylo, že byl malinky, nebyl vůbec vzdušný.. a vůbec, byl to zatím nejhorší chleba, co jsem upekla. 

8 komentářů:

  1. S tím množstvím vody je to vážně nějaké divné...když se dívám na jiné recepty, bývá jí tam určitě více, zvláštní :/ A taky jsi to těsto hnětla 40 minut? Mě by se nejspíš zavařil robot/upadly ruce :) Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hnětla 40 min., ale ne já - robot ;) Už ho asi příště zkoušet ale nebudu.

      Vymazat
  2. Ten chleba vypadá fakt mile, jestli není divné říct to o chlebu :) V první chvíli jsem se lekla, že tvá snídaně byla kuře s rýží :) Ale jako oběd dobrý, klasika. A bílá rýže, když už nic jinýho, je prý nejlépe stravitelným zdrojem sacharidů, takže aspoň nezatěžuješ trávení...nemůže být vždy a vše natural :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) No někdo to tak dělá, že když vstane pozdě, tak si dá rovnou oběd :) Ale to já ne, já v jakýkoliv čas začínám sladkou snídaní :)

      Vymazat
    2. Já jednu dobu jela intermittent fasting a to jsem mívala jako první jídlo oběd, ale vstávala jsem stejně třeba v 6, akorát tam byla ta prodleva. Vstát až k obědu se mi ještě nepovedlo, tak mám rezervy :)

      Vymazat
  3. nejhorší chleba? jakože nejhorší na přípravu nebo na chuť?

    OdpovědětVymazat
  4. I když byl podle tvých slov tenhle chleba zatím nejhorší, jsi moc šikovná:) Mě ale zaujal tvůj oběd, ne nadarmo se říká, že ty nejjednodušší věci jsou ty nejlepší a často naše srdcovky. Ne že by kuře s rýží bylo moje nejmilovanější jídlo, ale už jsem to tak dlouho neměla, že bych si klidně dala, a dvojitou porci!

    OdpovědětVymazat