pondělí 17. června 2013

17.6. Tahini pondělí

Jídlo


Snídaně: Bílý jogurt s ovesnými vločkami a ovesnými polštářky Emco a ovocem, kousek rebarborového koláče


Dopolední svačina: Chleba s Tahini a zeleninovým salátem


Zjistila jsem, že i Tahini (pasta ze sezamových semínek) je na chlebu překvapivě dobré :)

Oběd: Platýz s bramborami a kukuřicí

Tapioca pudink se strouhanou čokoládou


Platýz nebyl ani celý, jen jeho kousek :-/ Vždycky, když jdu do menzy, kde tenhle pudink mají, tak neodolám :) Za což se cítím trošičku provinile, když teď kvůli nachlazení necvičím..:-/ Ale už se aspoň cítím lépe, krk už přestal bolet a už je to spíš rýma 

Odpolední svačina: Bílý jogurt s broskví a třešněmi, trocha mandlí

Večeře: Červená čočka s česnekem, rajčetem, paprikou, vajíčkem a fenyklem :) 



Dneska se mi obzvláště povedla :)

Celkově se snažím jíst toho trošku méně, jak necvičím.. ale zas tak moc mi to nejde.

23 komentářů:

  1. já četla nejdřív "táhni" :D achjo, Tahini jsem ještě neměla :)
    platýe mám ráda :) a fakt se véča povedla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Platýze si taky děláš?:) Tahini vyzkoušej ;)

      Vymazat
  2. taky bych někdy chtěla ochutnat tapioca pudink. Tapiocu jsem ale ve zdravé výživě neviděla.
    Lžíci tahini jsem přidávala i do salátů, do kuřecí směsi, do čočky :D Úplně všude. Taky mi moc dlouho nevydrželo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já asi taky ne.. to spíš v nějakých indických potraviných, řekla bych.. Tahini do čočky, to je dobrý nápad!:) Příště zkusím :)

      Vymazat
  3. Já myslím, že ten pudink bude děsivě zdravý, takže se vůbec nemusíš cítit provinile :)
    Zrovna tuhle jsem se chtěla zeptat, jestli se nějak cíleně vyhýbáš vajíčkům, že je moc nejíš, tak teď vidím, že je jíš :)
    Tahini je super, když ho mám doma, tak ho taky cpu všude a na rozdíl třeba od arašídového másla mě fakt zaujalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děsně zdravý - no nevím :) V těch tapioca perlách je myslím hodně sacharidů.. a je v tom i třtinový cukr.. ale dobré to je :)
      S těmi vajíčky je to tak - že je beru spíš asi jako případ nouze :) že kdybych nevěděla co jiného si udělat k večeři nebo k obědu, tak přijdou na řadu vajíčka:) Ale zatím se to moc nestává, no :) Spíš asi přidávám vajíčka do buchet, do palačinek a tak :) A teď co jsem omezila trošku množství bílkovin tak už si to vajíčko nedávám ani k snídani.

      Vymazat
    2. Tak sacharidy jsou důležitý pro dobrou náladu a té není nikdy dost :)
      Já vajíčka vždycky nesnášela, ale loni jsem je začala jíst (trochu prapodivně, naučila jsem se tomu od tehdejšího přítele) a zachutnaly mi. Ale hodně hraje roli i to, že v mých současných ybtových podmínkách, kdy mám k dispozici jeden vařič, jsou kolikrát ty vajíčka nejsnazší možností :)
      Počítáš si bílkoviny, sacharidy a tak nebo jen odhaduješ? Máš stanovený nějaký konkrétní poměr?

      Vymazat
    3. Mám od trenéra stanovený jídelníček - jaké typy potravin v jakém množství jíst - takže tam už je to spočítaný :) A až na ty moje výjimky jím stále podle toho :)
      Poměr jsem měla donedávna takhle: 54 % sacharidů, 26% tuků, 20% bílkovin.
      Ale teď jak jsem omezila ty bílkoviny tak je to jinak..zkusím do zítra zjistit, pak to sem napíšu :)
      Ty to máš jak?

      Vymazat
    4. A jídelníček máš navržený s cílem nabírat svalovou hmotu nebo rýsovat nebo prostě zdravě fungovat? :) S tím omezením bílkovin - proč jsi se tak rozhodla? Cítila jsi na sobě nějak, že jich máš moc?
      Já během paleo období jedla tak nějak 40 tuky, 40 sacharidy, 20 bílkoviny. Teď pořád ještě hledám, co by pro mě bylo to pravé, ale mám pocit, že ať mám jakékoli hodnoty, nijak se to neprojevuje, prostě někdy mám dny, kdy jím hodně tuku a pak mám zas víc sacharidů. Ale nepočítám to, tak je to jen odhad.

      Vymazat
    5. Tak teď mám 58% sacharidů, 27% tuků a 15% bílkovin.
      Pro omezení bílkovin jsem se rozhodla, protože taťka je doktor - odborník na preventivní lékařství - na zdravou výživu - a ten mi říká, že i pro sportujícího člověka je absolutně dostatečné množství bílkovin 1,2 g na 1 kg hmotnosti. Nadbytek bílkovin je v mnoha ohledech nezdravý, je to pro tělo zátěž, při jejich zpracování vzniká spoustu odpadních látek - a navíc to má špatný vliv i na cholesterol (ketogeneze).
      Tak jsem to teda trochu zkrouhla:) A teď mám asi 1,5 g bílkovin na 1 kg.
      Pokud množství bílkovin nepřekročí 1,8 g/ 1 kg tak by to mělo být zdravotně ok :)

      Jídelníček mám na nabírání svalové hmoty :) Denně mám skoro 10 000 kJ :) (teda pokud bych jedla fakt optimálně:)



      Vymazat
    6. S těma bílkovinama určitě souhlasím, hodně se teď propaguje, že i třeba 1 g na 1 kg je dostatečný pro většinu lidí. Z posilovny znám pár lidí, kterým kvůli nadbytku bílkovin začaly dost blbnout např. ledviny. Já dokud jedla vegetariánskou stravu, tak mám pocit, že jsem s bílkovinama skoro nepřišla do styku :) Teď co jím maso, je to někdy asi těžší vybalancovat...
      Máš dobrý, že máš informace přímo od věrohodného zdroje :)

      Vymazat
  4. jaký ten pudink je? :) tahini ? to snad ani ochutnat nemůžu, stačí že mám arašídko a speculoos :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pudink chutná dost podobně jako mléčný rýže :) speculoos mám pořád ještě v šuflíku a ještě jsem ho neotevřela:) Nevím na co ho nejlépe využít..:)

      Vymazat
  5. tahini ani platýze jsem ještě neměla... ale na tahiny už se chystám hrozně dlouho :D ale vždycky když jsem ve zdravé výživě, tak na něj zapomenu. Ty máš ty snídaně vždycky tak krásně barevný :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To proto, že u nás v rodině snídají rodiče musli a do toho si dávají ovoce. A mamka vždycky z každého ovoce ukrojí pro sebe kousek a zbytek nechá pro mě a taťku. Takže tam pak můžu nakombinovat hodně ovoce:) Ale když nejsem s rodiči, tak tam mám většinou jen 1 druh ovoce:)
      Já tahini koupila jen kvůli baba chanoughe -jinak bych se k tomu taky asi nedostala:)

      Vymazat
  6. Dala bych si meruňky, mňam:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já si je ani vlastně moc nevychutnala - v tom množství ovoce:)

      Vymazat
  7. tahini jsem ještě nikdy neměla, ani ten puding, ale láká mě oboje :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pro pudink by sis i mohla zajít :) Když jsi z Brna :)

      Vymazat
  8. tyjo, nikdy jsem si nemyslela že to řeknu, ale dostala jsem chuť na čočku! :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je hezký :) To mě taky ani moc nenapadá si tu čočku udělat.. ale takhle červená se sójovou omáčkou je fakt dobrá :)

      Vymazat
  9. Jó, tahini <3 Můžu se zeptat, kupuješ jí nebo sis dělala vlastní? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kupovala.. zatím jsem si ještě žádné "máslo" netroufla dělat.. ale snad taky zkusím :)

      Vymazat