neděle 27. října 2013

Kamutovo-špaldová buchta s mákem a švestkami

Píšu diplomku a stíhám čím dál méně..  jídelníčky teď nemám tak striktní - a ani cvičení nestíhám tak často, jak bych chtěla - a už se to projevilo i na váze - už mám zas 60, 7 - to je prakticky tolik, jako když jsem s tím vším začínala :-/ Ale řekla bych, že rozhodně na tom nejsem stejně jako na začátku - tělo mám určitě pevnější :) Budu se zas muset změřit, abych doplnila údaje a nebo třeba zas vyfotit - já bych řekla, že i přes tu váhu to moc žádný rozdíl nebude :)

Dodávám ještě jeden recept z léta :)

Kamutovo-špaldová buchta s mákem a švestkami




Těsto:
100 g celozrnné kamutové mouky
200 g celozrnné špaldové mouky
3 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
230 g mléka
100 g měkkého olešnického tvarohu

Maková směs:
200 g mletého máku
300 ml mléka
3 lžíce medu
1 lžička citrónové kůry
1/2 lžičky skořice

švestky

Postup:

Jako obvykle u mých buchet - suroviny na těsto jen smícháme - nic komplikovaného :) 
Mléko na sporáku ohřejeme a přidáme ostatní suroviny na makovou směs a chvíli povaříme. Směs necháme trochu zchladnout.

Plech vyložíme pečícím papírem a nalijeme na něj těsto:


Ty bílé hrudky tam - to je Olešnický tvaroh :)

Těsto pak potřeme makovou směsí a poklademe nakrájenými švestkami. Mám ráda, když je tam toho máku hodně - takže je to pořádná vrstva :)
Pečeme na 18O°C okolo 45 min.


A můžeme si pochutnávat :)

5 komentářů:

  1. Recept je krásnej, hned mi připomněl konec léta :)
    Držím pěsti na diplomku, já finišuju dizertaci, tak nedostatek času a spol chápu! A s váhou si hlavu nelam, to dělají svaly a narůstající počet mozkových buněk aktivovaných usilovnou prací na diplomce :)

    OdpovědětVymazat
  2. švestky? mák? tvaroh? sem s tím! :D
    taky kvůli škole mám málo času. S váhou se netrap, taky mám vlny, kdy přiberu, zmírním, více si dopřávám, ale pak se do toho zase opřu. Myslím že to na škodu není. Přece nelze celý život jíst striktně a pořád cvičit :) Ale tvé jídelníčky mi tu chybí.

    OdpovědětVymazat
  3. Držím palce s diplomkou :) Někdy jsou holt důležitější věci než si jen kontrolovat jídlo, ale ty se do toho zase určitě opřeš :) Tvé příspěvky mi chybí ;) Ať se daří, hlavně se nestresovat :))

    OdpovědětVymazat
  4. Tvaroh mám ráda, ale mák nesnáším:-/

    OdpovědětVymazat
  5. No ale tohle se ti tedy povedlo, ty víš čím navnadit, určitě je zkusím, vypadá skvěle a mák...no to je moje=)mohla bych klidně jen tu vrstvu samotnou bez korpusu :D
    PS: se školou to mám ted dost obdobné...je to záhul, také nemám absolutně žádný čas pro sebe a své aktivity, ale ať už je snad brzy lépe...držím palce!

    OdpovědětVymazat